Toch niet Aswan

15 januari 2012 - El Qusir, Egypte

Voor diegenen die benieuwd zijn naar onze ervaringen in Aswan, die moeten we nog even teleurstellen. Want...... Claudia moest zo nodig de vloek van de Pharao oplopen, net de avond vooraf aan ons Aswanbezoek. Dus dit hebben we moeten cancelen. Maar we konden het gelukkig verplaatsen en gaan nu dus ( als alles goed gaat) morgen opnieuw proberen. Claudia zegt dat het niet de Vloek van de Pharao was, maar ze was in elk geval behoorlijk ziek ervan en is na 2 dagen gelukkig weer volledig opgeknapt. Dus de afgelopen dagen rustig aan op het bedje gelegen en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de onderwaterwereld hier te ontdekken. We zitten in de baai van Abu Dabbab. Een baai waar het rif nog in heel goede staat verkeerd en dat is dus ook te merken aan de vissen hier. Wanneer je een paar meter het rif in gaat, wordt je overweldigd door het grote aantal vissen. Maar ook de variatie is enorm. Ik heb een kaart gekocht met de vissen in de Rode Zee, zodat ik kan afvinken welke ik allemaal gezien heb. En ik moet zeggen het zijn er al heel wat en er komen er elke dag nog bij. Zelfs ook soorten die niet op de lijst staan. ( ik neem dan ook aan dat de lijst niet compleet is) Ik heb er vrolijk op los gefotografeerd, dus er zullen nog wel wat foto's volgen. Aangezien we hier een uur voorlopen op Nederland ( en België, voor de Belgische lezers) is het nu tijd om te gaan douchen en dan weer aan tafel.

1. beckers:
    15 januari 2012
    wat nou toch jammer,een voordeel je bent natuurlijk wat kilo,s lichter,grapje nee is echt niet leuk,hopelijk ben je morgen weer beter want als ruud de hele dag in het water ligt wordt hij ook maar week van,geniet er morgen van,lieve groetjes van ons.
  2. Sylvia en Alain:
    15 januari 2012
    och germ, dat is ech neet leuk op vakansie en dan krank zeen. Heupelik beste murge weer boven jan en kinste weer geneete.
    Groetjes oet Aelse